header

Veel gestelde vragen - FAQ


Voor vragen met betrekking tot het bestelproces, betaalmogelijkheden, bezorging,
ruilen & retourneren verwijzen wij naar de pagina
klantenservice.
 

Jullie hebben een levertijd van 1 of 2 werkdagen of langer. Waarom kan ik het niet de volgende dag in huis hebben?

Bij de meeste bestellingen lukt dat wel. Bij handgemaakte producten hebben wij een langere levertijd nodig omdat wij uw sieraden op maat maken en pas daadwerkelijk gaan maken nadat u besteld heeft, hebben wij wat tijd nodig om het sieraad te produceren. Daardoor heeft u wel altijd een passend sieraad, mits u de juiste maten doorgeeft uiteraard. Vergeet niet bijzonderheden altijd te vermelden bij uw bestelling. Wij hebben een spoedservice waardoor uw bestelling voorrang kan krijgen. Wij geven altijd door als u heeft besteld wanneer we verwachten te verzenden. Zo weet u altijd waar u aan toe bent.
 

Het sieraad dat ik heb ontvangen, ziet er toch iets anders uit dan op de foto. Hoe kan dat?

Veel sieraden van KyWi Jewelry worden met de hand gemaakt. Het kan daarom voorkomen dat materialen er net wat anders uit zien. Wanneer natuurlijke materialen zijn gebruikt, zoals edelstenen, leer en schelpen, dan kan de grootte en vorm, maar ook de kleur soms wat verschillen. Geen enkel exemplaar is hetzelfde. Soms gebruiken wij ook foto's van de fabrikant en kunnen kleuren in werkelijkheid net wat anders zijn dan op de foto. Mocht dat echt afwijken dan vermelen we dat alrijd in de tekst. Soms kunnen ook de kleuren van uw computerscherm of ipad van invloed zijn. Een compliment dat we vaak ontvangen is dat het er in het echt nog mooier uitziet dan op de foto.
 

Ik ben allergisch voor nikkel. Kan ik de sieraden van KyWi Jewelry veilig dragen?

Jazeker, want al onze materialen zijn 100% nikkelvrij. Wij letten hier op bij het inkopen en maken alleen gebruik van materialen van designers kwaliteit. Bent u allergisch voor andere materialen, geef het dan aan of overleg met ons over een alternatief.
Bent u bijvoorbeeld allergisch voor zilver of metaal, dan kunt u wel heel goed roestvrijstaal dragen. Bij twijfel kunt u ons altijd om advies en informatie vragen.

 

Hebben jullie ook een winkel of showroom?

Op dit moment hebben wij geen winkel of showroom. Wij zijn een atelier met website, waar altijd op maat en handgemaakt bestelde sieraden worden vervaardigd. Wij hebben dus ook geen voorraden, maar vervaardigen steeds op verzoek. Op afspraak is bezoek wel mogelijk voor het afhalen van uw bestelling. In de toekomst willen wij werken met een pop-up shop - daarover later meer. 
 

Kan ik een sieraad als cadeau gelijk naar iemand anders laten sturen?

Ja dat kan. Het is mogelijk om het cadeau direct te laten bezorgen op het adres van de ontvanger van uw cadeau. In dat geval moet u het adres van de ontvanger als verzendadres vermelden en bij het factuuradres uw eigen adres opgeven. Het is niet mogelijk om verschillende sieraden uit één bestelling te verzenden naar verschillende adressen. Als u verschillende cadeaus zou willen bezorgen, bestel dan elk sieraad voor een ontvanger als aparte order.
 

Wat zijn de voordelen van een account?

U hebt de mogelijkheid om bij KyWi Jewelry een account aan te maken. Dit hoeft echter niet! Ook zonder account kunt u een bestelling plaatsen. Een account biedt wel enkele voordelen:

  • U hoeft niet iedere keer opnieuw al uw gegevens in te vullen
  • U kunt uw facturen online raadplegen en bijhouden wat u eerder besteld hebt.
  • U kunt een verlanglijst bijhouden.
  • KyWi Jewelry geeft bij een actie regelmatig korting aan klanten met een account.


Ik heb een kortingscode/cadeaubon van jullie. Hoe werkt dat?


Elke cadeaubon heeft een unieke code. Dit geldt ook voor de kortingen die we via onze nieuwsbrief of Facebook weggeven. De codes kunt u invullen tijdens het bestelproces in het betreffende vakje. Het bedrag wordt automatisch verrekend.

Voor de korting kan het soms zijn dat een korting pas geldig is vanaf een bepaald bedrag. Dit wordt altijd bij de kortingscode duidelijk vermeldt.

Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor geld maar u hoeft het bedrag niet in één keer op te maken. Het resterende bedrag blijft op uw cadeaubon staan.(passen wij handmatig aan). Bewaar de code dus goed!
 

Hoe weet ik of een sieraad past?

 

Bij handgemaakte armbanden kunt u vaak uw polsmaat aangeven. Wilt u liever een andere lengte of maat dan kunt u uw wens kenbaar maken tijdens het bestelproces bij 'opmerkingen'. Bij kettingen kunt u een lengte kiezen in sommige gevallen. In het menu ringen hebben we een maattabel geplaatst.
Meet uw pols op door aansluitend een centimeter om uw pols te plaatsen. Dat is uw polsmaat. Neem geen maat van een goed passende armband, want door de dikte van materialen kan dat verschillen!
Bij veel sieraden staat de lengte of maat vermeld. Zo niet dan past deze altijd door een verlengketting of andere sluiting. Het is verstandig om altijd uw polsmaat exact door te geven tijdens het bestelproces.
Twijfelt u of wil u een andere lengte dan kunt u het beste contact met ons opnemen voor overleg.


 

Heb ik garantie op de sieraden?

 

Op de handgemaakte sieraden van KyWi Jewelry bieden wij u twee maanden garantie vanaf de aankoopdatum. U heeft garantie op de kralen, bedeltjes en sluitingen. Bij klachten kunt u binnen 2 maanden na aankoop van uw sieraad contact met ons op nemen. Wij zullen uw sieraad kosteloos repareren (onder voorwaarden*). Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies (van bedels), normale slijtage, verkleuring of enige vorm van schade bij het verkeerd gebruiken van onze sieraden. Op sieraden van Bud to Rose heeft u ook 2 maanden garantie. Op overige sieraden en horloges gelden andere bepalingen. Garantie wordt in overleg toegekend, afhankelijk van de klacht. * Lees hier de volledige garantiebepalingen


Hoe kan ik een klacht indienen?


Wij hebben graag tevreden klanten en wij zullen uw order zorgvuldig behandelen. Mocht er desondanks toch een klacht zijn mail ons dan
. Hopelijk kunnen we dan in overleg tot een goede oplossing te komen. Uiterlijk na14 dagen na ontvangst van uw klacht ontvangt u een reactie.
Lees hier onze klachtenprocedure
 

Boven een bepaald bedrag wordt mijn pakket gratis verzonden. Is gratis ook echt gratis?

Jazeker, er worden dan geen verzendkosten gerekend. Wij nemen die kosten dan voor onze rekening. Het verzenden is dus niet gratis, maar u betaalt de kosten niet. Dat doen wij. Kosten voor retourneren zijn wel voor uw eigen rekening.

 

Kan ik mijn bestelling ook op komen halen bij jullie?


Dat is in principe op afspraak mogelijk. Woont u in omgeving Nijmegen dan bezorgen we op afspraak. Kies tijdens het bestelproces voor leveren op afspraak. In overleg met u wordt er een dag en tijd afgesproken.

 

Kan ik de sieraden van KyWi Jewelry laten aanpassen? 

Jazeker, dat kan in sommige gevallen. Sieraden die met de hand worden gemaakt kunnen worden aangepast, dus een kleine wijziging aanbrengen in een ontwerp is vaak geen probleem. Hiervoor kunt u altijd contact met ons opnemen via email. Mocht de prijs van het sieraad hierdoor iets hoger worden, dan nemen we daarover contact met u op. KyWi Jewelry kan in opdracht een uniek ontwerp voor je maken. Uiteraad ontvang je vooraf een altijd een prijsopgave. Vraag ons gerust vrijblijvend om meer informatie via email
 

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Vul dan het contactformulier in op de website of neem contact met ons op via email.
Natuurlijk kan bellen ook +31 (0)24 845 40 92 of via Whatsapp +31 (0)6 224 50 681


Liefs, KyWi Jewelry

 

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookies Beleid
SLUITEN