header

Garantie en Reparatie


 

Garantie Sieraden
Ieder KyWi Jewelry sieraad is met uiterste zorg met de hand gemaakt, gebruik makend van materialen van hoge kwaliteit. U ontvangt van ons een
garantiebewijs op uw sieraad. Op de handgemaakte sieraden van KyWi Jewelry bieden wij u twee maanden garantie vanaf de aankoopdatum. U heeft garantie op de kralen, bedeltjes en sluitingen. Bud to Rose en Mzury geven ook twee maanden garantie op sieraden en producten.
Overige sieraden 4 weken. Verkleuring of slijtage van vergulde materialen valt niet onder de garantie. Bij eventuele gebreken neemt u het beste altijd contact met ons op voor overleg.

Garantie Horloges
Wij geven 6 weken garantie op het uurwerk van horloges, omdat deze door fabrikanten zijn gemaakt en niet door Kywi Jewelry. U heeft geen garantie op de batterij, het glas, de kroon of op het (gebruik van het) horlogebandje. Wel zenden wij als extra service een extra batterij mee voor uw horloge. De lederen bandjes hebben soms een bovenlaag van PU leder. Deze kan- afhankelijk van uw gebruik- na enige tijd slijten door veelvuldig gebruik, bijv. door het aansnoeren van het horloge. Dit valt buiten de garantie (natuurlijke slijtage). 

Buiten de garantie van horloges vallen de volgende onderdelen:

  • het glas
  • de batterijen
  • de kroon / de schroef
  • het horlogebandje


Garantie Tassen
Op tassen geven 4 weken garantie, tenzij de fabrikant een langere garantie termijn geeft.
Garantie geldt alleen voor product- en of op fabricage fouten.

U heeft dus geen garantie op slijtage, verkleuring en beschadigingen (bijv. aan leer, ritsen etc) door normaal gebruik.  Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn eveneens uitgesloten van garantie.

Garantie Accessoires
Tenzij anders vermeld heeft u 4 weken garantie op product-en/of fabricage fouten. Een en ander in overleg met en ter beoordeling aan de leverancier.
U heeft dus geen garantie op slijtage, verkleuring en beschadigingen door normaal gebruik.  Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn eveneens uitgesloten van garantie.
 

Reparatie van sieraden
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een sieraad gebreken vertoont. In dat geval kun je het sieraad altijd aan ons terugsturen voor reparatie of – als repareren niet lukt – vervanging door een gelijkwaardig sieraad. Bij klachten kunt u binnen de garantietermijn na aankoop van uw sieraad contact met ons op nemen. Wij zullen -afhankelijk van de voorwaarden- uw sieraad kosteloos repareren indien het nog binnen de garantietermijn valt.


Uitzonderingen op de garantie termijn Kywi Jewelry sieraden
Er gelden een paar uitzonderingen; dit zijn gevallen waarin je niet zomaar een beroep op kostenloze reparatie of vervanging kunt doen. Wat valt NIET in de garantie:

-  open gaan van ringetjes, schakels of onderdelen (normale slijtage)
-  verlies van (swarovski) steentjes en bedels
-  scharnieren en sluitingen van bangles of slavenarmbanden die minder goed sluiten of instabiel worden door veelvuldig dragen (natuurlijke slijtage)
-  natuurlijke slijtage aan kralen, bedels leer of metaal (verkleuring en verfafstoot door veelvuldig dragen) of scharnieren
-  vlekken veroorzaakt door parfum
-  Vaal worden van leer/suede door dragen (natuurlijke slijtage)
-  lakbeschadiging van hout, leer en kralen door stoten of (regen)water
-  kralen/leer die afgeven nadat zij in contact komen met water

verkleuring van metalen: metalen als goud en zilver plate verkleuren (oxideren) door blootstelling aan zuurstof, zweet en andere stoffen zoals bijvoorbeeld parfum en verzorgingsprodukten.
   Het is daarom aan te raden om niet met sieraden te douchen, sporten  of slapen. Sieraden blijven op zijn mooist wanneer je deze (als je ze niet draagt) in een doosje bewaard.
-  slijtage van vergulde sieraden (o.a. op RVS, metaal, vermeil goud): het laagje goud of rosegoud slijt na verloop van tijd van sieraden door het dragen onderi nvloed van de zuurgraad van de huid of normale slijtage. 
-  Dof worden van parels:
Parels kunnen slecht tegen parfum, haarlak e.d. en zullen daar dof van worden
-  Schade door verkeerd schoonmaken: Een sieraad is bestaat vaak uit gevoelige materialen (zoals goud of zilver). Schade door onjuist schoonmaken (bijv. door schuren of het gebruik van chemicaliën) valt niet binnen de garantie.


Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, normale slijtage of enige vorm van schade bij het verkeerd gebruiken van onze sieraden.
U kunt met vragen uiteraard wel contact met ons opnemen.
Valt uw klacht niet onder de garantie? Mogelijk kunnen we uw sieraad wel repareren of herstellen tegen een vergoeding. Tips om uw sieraden mooi te houden vindt u
hier.


Heeft u een klacht over ons?
Neem altijd contact met ons op. Komen we er onverhoopt niet uit? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kywi-jewelry.nl.
Wij zullen binnen 14 dagen schriftelijk reageren op uw klacht. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via 
Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Klachtenprocedure:

  1. Klachten moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij KyWi Jewelry, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Bij KyWi Jewelry ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door KyWi Jewelry binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  4. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot KyWi Jewelry. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  5. Een klacht schort de verplichtingen van KyWi Jewelry niet op, tenzij KyWi Jewelry schriftelijk anders aangeeft. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door KyWi Jewelry, zal KyWi Jewelry naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Voor vragen of opmerkingen of mocht er onverhoopt iets mis zijn met uw bestelling,
neemt u altijd contact op met KyWi Jewelry. Wij helpen u graag verder.


Wij stellen onze sieraden met zorg samen en kiezen voor goede kwaliteitsproducten. 
Heeft u een tip of suggestie? Aarzel dan niet om
contact op te nemen.

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookiebeleid
SLUITEN